Případová studie: Marketing pro AZ FITNESS BRNO

Jedním z našich největších a nejznámějších klientů je AZ Fitness Brno. Obrovská třípatrová posilovna s množstvím sálů, relax zónou a venkovní terasou, sídlí v nejvyšší budově ČR, brněnském AZ Toweru. Osloveni jsme byli v červenci roku 2013, cca půl roku před plánovaným otevřením. Jak celá naše spolupráce probíhala, se dozvíte na následujících řádcích.

 AZ FITNESS BRNO - Rozebráno od A do Z

 

Podobné zakázky bývají dost ošemetné. Na jednu stranu je obrovská výhoda být u projektu od počátku, společně s klientem jej budovat a nezápasit s pošramocenou minulostí, chybnými kroky, či špatnými návyky. Na druhou stranu jsme cítili určitou nejistotu, zda se bude celý projekt vyvíjet slíbeným směrem a stihnou se všechny termíny.

Už při první návštevě, kdy stály pouze betonové základy, jsme pocítili, že se nejedná o obyčejnou sklepní posilovnu, ale o prostor s výrazným potenciálem. Nadšení přebilo obavy a nic nebránilo tomu, abychom si plácli a pustili se do práce. 

PŮL ROKU DO OTEVŘENÍ - PRVNÍ KROKY

Po seznámení se s konceptem, jsme se pustili do široké marketingové analýzy. Detailně jsme studovali trh a hledali mezery, jak uvést zcela nový produkt na trh. Soustředili jsme se opravdu na vše od detailní studie konkurence, hodně času jsme věnovali i pozorováním zahraničních fitness center a nezapomněli jsme ani na přesné definování cílových skupin či postup na sociálních sítích. Výsledkem byl téměř dvacetistránkový marketingový plán, obsahující všechny kroky v oblasti marketingu a propagace, před otevřením fitness centra. Po oboustranném doladění detailů jsme se do toho mohli konečně pořádně opřít.   

DOMÉNA A WEBHOSTING 

První krok byl samozřejmě výběr domény a webhosting. Hodně domén z oblasti fitness a zdravého životního stylu bylo již obsazeno, a tak jsme navrhli trošku neobyvkle delší verzi, která ovšem určila i samotný název fitka.

Jelikož bylo fitness teprve ve výstavbě, nemohli jsme začít kreslit samotný web. Nebyly žádné obrázky, informace o lekcích či personálu, atd. Bylo však nutné vytvořit něco, kde se zvídaví lidé dozví, že se v Brně buduje něco nového a velkolepého. Šalamounským řešením byl tedy návrh tzv. dočasného webu, který plnil informační a obchodní složku současně. 

Nápad se zalíbíl a tak se grafik pustil do práce. Web obsahoval pár záložek, z nichž jedna byla obvzláště důležitá a to Facebook, který v tomto momentě sloužil jako hlavní informační médium.

 VYTVOŘENÍ FACEBOOK PROFILU

Facebookový profil má v dnešní téměř každý a pro veřejný prostor je naprostou nutností. Naše reklamní agentura působí na trhu dlouho a za tu dobu jsme se setkali s tolika špatně vytvořenými a vedenými profily, že tento kanál byl pro tuto spolupráci naprosto stěžejní.

Prvním krokem byla grafická podoba profilu. Vymýšleli jsme poutavou grafiku úvodní stránky, která korespondovala s profilovým logem a držela se v barevně jednotném stylu s dočasným webem.

U každého facebookového profilu je nutná počáteční základna fanoušků, o kterou se postaral management firmy. Oslovovat přátelé, sdílet informace na svých soukromých profilech a dostávat AZ fitness do podvědomí nejblížších známých.

Ovšem u takového formátu, bylo zapotřebí vymyslet něco velkého, co zaujme pozornost a příláká fanouška daleko rychleji, než samotné sdílení a doporučování. Vymysleli jsme a naprogramovali vlastní aplikaci pro facebookovou soutěž. Cílém této aplikace, bylo přivést alespoň 500 fanoušků před otevřením fitness. Hlavní cenou byla roční permanentka a úkolem soutěže bylo tipnout kolik metrů čtverečních má celé zařízení. Samotný vtip a síla facebookové aplikace byla v tom, že za každé doporuční stránky přátelům, získal soutěžící další možnost tipu. Každý tip se objevil na osobním profilu soutěžícího,takže se během pár dní spustila doslova lavina. Výsledkem bylo více než 700 fanoušků a několikatisícový dosah, což byl fantastický start celé facebookové stránky. Postupem času jsme začali zveřejňovat první stavební pokroky, probíhala interakce s fanoušky, kteří mohli například ovlivňovat vybavení sálů, nebo vybírat které lekce by chtěli vyzkoušet.  

INZERÁTY - VÝBĚR PERSONÁLU

Mnoho lidí si neuvědomuje, jakou reklamní sílu v sobě mají samotné inzeráty. V dnešní době placených i neplacených portálů, je to další prostor, kde je možné se výrazně zviditelnit.

Zde se zvolila varianta na portálu jobs.cz a prace.cz, dvou nejpoužívanějších portálech pro výběr zaměstnání. Důležité bylo samotné umístění na webu a samozřejmě i na facebookovém profilu. Práce recepční a trenérů jsou velmi zajímavé, jelikož sportovní zařízení opravdu nerostou jak houby po dešti, takže i toto médium výrazně prospělo propagaci centra. Netradiční propojení nastalo při komunikaci se zájemci o práci, kteří se informace o pohovorech dozvídali právě z facebooku, čímž se základna fanoušků rozrostla o další stovky.  

STARTOVACÍ KAMPAŇ - BLÍŽÍ SE OTEVŘENÍ CENTRA

Zhruba 2 měsíce před otevřením centra byla nachystána startovací reklamní kampaň, která AZ Fitness představila široké veřejnosti. Doporučuje se investovat do této kampaně zhruba 7-10% z pořizovací ceny. My jsme to zvládli za poloviční náklady.

Bylo nutné vyrobit bannery, plakátové polepy vstupních dveří, propagační materiály, polepy služebních vozů a další nezbytné tiskoviny, kterými je potřeba se prezentovat.

Stěžejní byla investice do polepů tramvají. Vytvořili jsme grafické návrhy a nechali vyrobit polepy na tramveje a linky autobusů, které jezdí kolem. Velkou výhodou tramvají je, že se neustále mění a každý den tedy jezdí tramvaj s jiným číslem.

Celá tato akce trvala 3 měsíce a za tu dobu se tramvaje dostaly do každého koutu Brna a budily pouze pozitivní ohlasy.

TVOŘÍME WEB

Dle požadavku klienta jsme navrhli moderní web, který po grafické i obsahové stránce splňuje ta nejpřísnější kritéria.

Vytvořili jsme web s tzv. dvojitou navigací. Hlavní prezentovala a představovala nejdůležitější zóny ve fitness, v druhé byly uvedeny důležité informace, které pomáhaly klientovi s orientací. Velkou práci dala i obsahová část webu, jelikož fitness toho nabízí opravdu hodně. Bylo potřeba popsat každou část od kardio zóny, posilovací zóny, welness, využití všech tří sálů, dětského koutku, představení instruktorů, personálu a veškerých doplňujících služeb jako je parkování, cenová politika atd.

Napsat web tak, aby byl pro klienta čitelný a zároveň obsahoval i důležitá klíčová slova je vždy oříšek. Podařilo se nám objevit skutečně skvělou vyváženost, o čemž nás v budoucnu přesvědčily výsledky. 

NOVÝ TYP PRODUKTU

AZ Fitness chtělo vybočovat z řady nejen vybaveností, ale i jinak. V Brně známe dva druhy způsobu plateb za cvičení. Buď jsou to členské příspěvky nebo permanentky. Obojí má své plusy a mínusy. Podařilo se nám přijít se spásnou myšlenkou, spojit tyto dva produkty dohromady.

Vznikl tzv. duální ceník, který nabízí klientovit pořídit členství a v případě obav z úvazku i samotnou permanentku. Tento systém jsme zapracovali do startovací kampaně a velký prostor byl využit v tiskovinách na facebooku a webových stránkách.

Výsledkem toho produktu bylo 150 prodaných ročních členství a 50 permanentek v době, kdy nebylo ještě fitness dostavěné a do otevření zbýval minimálně měsíc.

 

FITNESS SE OTVÍRÁ - CO BUDE DÁL ?

Se samotným otevřením fitness bylo potřeba reklamu a marketing ještě více posílit. Otvíráme pouze jednou v životě, takže je potřeba o sobě dát pořádně vědět. Lidé si veškeré informace ověřují na internetu a právě na tomto kanále bylo potřeba se výrazně zviditelnit.

Rozhodli jsme se pro ppc kampaně.

PPC KAMPANĚ

Takzvané Pay Per Click (platba za kliknutí) kampaně využívá v dnešní době mnoho firem. Zde jsme byli v situaci kdy máme nový web a pár měsíců trvá, než ho vyhledávače začnou registrovat. A protože se blížila hlavní fitness sezóna, což je měsíc leden, kdy mají lidé plná břicha cukroví a hlavu plnou předsevzetí, bylo nutné se vyšvihnout na přední pozice vyhledávačů.

Vhodný výběr textu kombinovaný s klíčovými slovy je doslova alchymie. Nám se však všechny vynaložené investice vrátily v podobě lidí přivedených na web. Velmi to pomohlo startu a ustáli jsme i tlak konkurence, která v těchto měsících také nelení a investuje do reklamy nemálo prostředků. Zvěřejňovali jsme na stránkách google a seznam.

Podporou celé akce byla i placená reklama na facebooku, kde je zásadní poutavá a chytrá grafika. Kampaň přivedla několik set nových fanoušků a zvýšený prodej členství a permanentek. 

SOCIÁLNÍ SÍTĚ - NEJEN FACEBOOK DNES HÝBE SVĚTEM

Profil na facebooku bylo nutné po dobu provozu fitness neustále vhodně obsahově doplňovat. Vždy je třeba určitý mix nápadu, kreativity a osobního know-how, který si každá reklamní a marketingová agentura hlídá jako oko v hlavě. Je nutné se zaměřit na to, abychom vtáhli do děje fanoušky. Právě pro ně je totiž facebook primárně určen.

Nestačí zveřejňovat pouze fotografie, trefit do černého se můžete i zajímavým odborným, nebo kontroverzním článkem, který vyvolá vlnu sdílení nebo zajímavou akcí, na kterou fanoušci Vaší stránky zvou své přátele.

AZ Fitness jsme vtiskli jasnou tvář, kterou si stále drží a k dnešímu dni má téměř 5000 fanoušků, což z něj dělá druhý nejlepší profil pro fitness centra v republice. První je pražské fitness Holmes Place, které je na trhu o deset let déle.

Ovšem v dnešní virtuální době není pouze facebook místem, kde se schází lidé. Výbornou profesionální sítí je LinkedIn, který slouží k akvizici nových obchodních kontaktů a poznání lidí ze sfér, na které na facebooku nenarazíte.

Tehdejší ředitel si skrz své vytvořené profily na síti LinkedIn (osobní a firemní) dokázal domluvit desítky schůzek a představit tak fitness dalším stovkám lidí. Stačilo využít originálního návrhu oslovení, který vtipně upoutal pozornost a nebylo zapotřebí nepříjemného přesvědčování či telefonování, aby se potkal s manažery, řediteli a jednateli a nabídl služby pro jejich zaměstnance.

SEO OPTIMALIZACE

Aby nebylo zapotřebí dalších PPC kampaní, bylo nutné provést i SEO optimalizace a další služby. Jelikož jsme měli možnost psát obsah webu sami, byly vynaložené prostředky na SEO optimalizace opravdu minimální.

Na klíčová slova fitness brno jsme obsadili první pozice, jak na google, tak na seznamu a posilovna brno na tom není o nic hůře. Mohli jsme tedy úsilí věnovat zápisu do katalogů, které přinášely důležité zpětné odkazy. Zaměřili jsme se i na výběr placených i neplacených portálů s fitness tématikou, které pomáhají posílit samotný web. 

OSTATNÍ PRÁCE

Když je fitness v plném provozu, vždy se objeví řada věcí, na kterých je potřeba zapracovat.

V případě AZ Fitness jsme se podíleli například na grafickém zpracování rozvrhu, který byl v elektronické podobě promítán na televizi v kavárně centra. Připravili jsme různé druhy tiskovin všech rozměrů, které obsahovaly aktuální akce. Graficky a tiskařsky jsme se podíleli na výrobě dárkových poukazů, volných vstupů pro nové klienty, výrobě polepů, permanentek, vyhotovení pevného hliníkového rozvrhu na zeď, speciálních konzumačních lístků a mnohých dalších věcí, které byly potřeba.  

SLOVO ZÁVĚREM

Tato případová studie, odhalila veškeré postupy od úplného začátku zhruba do druhého roku provozu.

Každá firma je z jiného odvětví a potřebuje originální přístup, ale vždy je nutné něčím zaujmout a překvapit jak konkurenci, tak samotné zákazníky. Káru jménem AZ Fitness, jsme pomáhali tlačit do kopce v době, kdy to nejvíce potřebovala. Dnes už jen po očku sledujeme, jak si jede vlastním tempem a jsme samozřejmě kdykoliv připraveni zareagovat na volání o pomoc, kdyby se náhodou zasekla.

Hlavně ze startu to byla práce velmi časově náročná, jelikož klient požadoval některé věci akutně na druhý den a tak se náš tým kolikrát věnoval práci i po večerech, ale i tak to byla práce krásná, za kterou stojí jasný výsledek a celý tým Pevniny CZ je na ni patřičně hrdý!

 

 
 

Xtrem Trophy 2016 - poznejte své schopnosti i nové obchodní partnery

Již 20. – 21. 10. 2016 se na ranči v Kostelanech uskuteční parádní akce s názvem Xtrem Trophy 2016

Administrativní pracovník / pracovnice pro eshop

Pro náš eshop www.prezza.cz hledáme administrativní pracovnici či pracovníka. Eshop s prezentačními systémy má za sebou desetiměsíční existenci, která prověřila funkčnost a nastavila příjemnou vzestupnou tendenci obratu. Hledáme osobu, která se ujme především zpracování objednávek a v neposlední řadě také administrativních činností okolo.

Přejít na archiv novinek

Newsletter

Nevíte si rady s přípravou zakázky?

Zavolejte nám, poradíme Vám buď po telefonu, nebo si sjednáme nezávaznou konzultaci a proberem s čím bychom Vám mohli pomoci.

732 182 694
Čelakovského 1100/29, Brno-Židenice
  • mdgk
    Ukázky referencí:

    MDgK plus spol. s r.o.

    Detail
  • Ukázky referencí:

    CAT CUT

    Detail
  • boty_kabelky
    Ukázky referencí:

    Boty a kabelky - facebookový eshop

    Detail
  • eurobi slider
    Ukázky referencí:

    EUROBI s.r.o.

    Detail
  • wincott
    Ukázky referencí:

    Wincott People, a.s.

    Detail
  • AZ Fitness slider
    Ukázky referencí:

    AZ Fitness Brno

    Detail