Jak jsme vytvořili novou Pevninu v moři internetu (I.část)

Odhalení toho, jak naše agentura dělala vlastní web.

Tak, jako ve většině agentur i naše kobyla občas chodí bosa. Jinak řečeno, soustředíme se víc na práci pro druhé a vlastní propagaci zanedbáváme. Dlouhodobě se snažíme změnit a jít svým klientům dobrým příkladem. 

Stejně tomu bylo s naším novým webem. V průběhu práce na něm jsme narazili na různá úskalí a řešili spoustu problémů. Jsou to ty samé komplikace, které řešíme s vámi a proto jsme se rozhodli o ně podělit.

Z kterého konce začít?

Nina

Naprosto běžně se ve firmách začíná od konce, a pak se řeší začátek. Co to znamená? Šéf řekne grafikovi nebo programátorovi, ať udělá návrh na nový web…
A to je celé zadání. Nic víc a nic míň.
„Co tam mám všechno dát?" Ptá se jeden i druhý. „No přece to, co máme na těch starých stránkách, akorát moderněji a lépe." zní většinou odpověď.
Nebo, pokud jde o nový projekt: „Obšlehni to od konkurence."

Zdá se vám to v pořádku? Doufám, že ne. Momentu, kdy grafik nebo programátor zasednou ke stroji a začnou tvořit stránku, předchází spousta práce. Jsou to zásadní úkoly, bez nichž nejde vytvořit funkční web a úzce se dotýkají podstaty vašeho podnikání.

Jsme si toho vědomi, a proto jsme šli krok za krokem. Samotný proces tvorby odhaluje nové obzory – i cesta může být cíl.

Krok 1: Otázky a odpovědi

OtazkaNejprve jsme si sedli ke hranatému stolu v naší zasedačce a položili si následující otázky.

  1. Kdybychom web neměli, co bychom dělali?
  2. K čemu má sloužit naše online prezentace?
  3. Pro koho má být stránka určena?

Odpovědi

  1. Pro Pevninu je web nepostradatelný, protože přivádí nové zákazníky. V průběhu let jsme vypočítali, že je pro nás lepším zdrojem klientů, než obchodník. Kdybychom jej neměli, museli bychom najmout asi tři obchodníky, kteří by pracovali jen za provizi. A to je nereálné.
  2. Hlavní je přilákání nových poptávek a prezentace všech našich služeb těm, kteří nás znají, abychom mohli rozšířit spolupráci.
  3. Našimi hlavními klienty jsou malé a střední společnosti, které hledají chytrá řešení, jak se říká šitá na míru. Důležité je najít s klientem společnou řeč.


RADA: Začněte těmito jednoduchými otázkami. Třeba odhalí, že web vůbec nepotřebujete nebo jej můžete mít daleko jednodušší a levnější, než jste původně chtěli.

Krok 2: Křišťálová koule – vidět budoucnost

kristalova koule

 

Dalším krokem je naplánovat, co bude dál. Těžký úkol. Zde je největší prostor pro spekulace a názorové třenice. U nás tomu nebylo jinak. Hlavní slovo má v tomto případě analytik, který zná minulost. Ví, jak fungoval náš web do této chvíle, a co na něm návštěvníci hledali. To je pak nutné porovnat s celkovou strategií společnosti.

 

Co zjistil analytik?

  • Návštěvníci většinou hledají konkrétní produkty.
  • Klientům záleží na referencích a na tom, že jsme vysoko ve vyhledávání.
  • Zvyšování návštěvnosti a kvality návštěvníků není přímo úměrné.
  • Zákazníci kvitují náš odlišný přístup v komunikaci a otevřenost.
  • Design není úplně přesvědčivý – černá působí ponuře a nemotivuje k dalšímu brouzdání.
  • Chybí interakce a tím pádem i motivace k ní (akce, soutěže, vzdělávání).


A co na to naše strategie?

Chceme se soustředit více na jednotlivé oblasti, se kterými máme zkušenosti (restaurace, fitko, personálka…) a nabízet specifické služby menším a středním firmám. Zajistit jim marketing od základů a pomoci jim v jejich podnikání. To znamená dlouhodobou důvěru a spolupráci, abychom mohli společně dosáhnout lepších výsledků. Naše prezentace proto musí obsahovat prvky důvěryhodnosti (reference), komplexnosti (široká nabídka) a v neposlední řadě atraktivity (přesvědčivý design a argumenty).

Když se spojí dohromady minulost viděná analytikem a naše strategie, vidíme náš web jako…

  • Místo, kde najde, co potřebuje živnostník i obchodní firma.
  • Rozcestník, kde klient pochopí rozsah našich možností.
  • Referenci, která bude svými prvky inspirovat zákazníky.
  • Nástroj pro získání kontaktů na nové potenciální klienty.
  • Prezentaci našich služeb psanou zábavnou a lidskou formou.


RADA: Porovnejte data z minulosti s vaší vizí budoucnosti a podle nich si stanovte novou vizi pro váš web.

Pokračování příště…

 
 

Xtrem Trophy 2016 - poznejte své schopnosti i nové obchodní partnery

Již 20. – 21. 10. 2016 se na ranči v Kostelanech uskuteční parádní akce s názvem Xtrem Trophy 2016

Administrativní pracovník / pracovnice pro eshop

Pro náš eshop www.prezza.cz hledáme administrativní pracovnici či pracovníka. Eshop s prezentačními systémy má za sebou desetiměsíční existenci, která prověřila funkčnost a nastavila příjemnou vzestupnou tendenci obratu. Hledáme osobu, která se ujme především zpracování objednávek a v neposlední řadě také administrativních činností okolo.

Přejít na archiv novinek

Newsletter

Nevíte si rady s přípravou zakázky?

Zavolejte nám, poradíme Vám buď po telefonu, nebo si sjednáme nezávaznou konzultaci a proberem s čím bychom Vám mohli pomoci.

732 182 694
Čelakovského 1100/29, Brno-Židenice
  • mdgk
    Ukázky referencí:

    MDgK plus spol. s r.o.

    Detail
  • Ukázky referencí:

    CAT CUT

    Detail
  • boty_kabelky
    Ukázky referencí:

    Boty a kabelky - facebookový eshop

    Detail
  • eurobi slider
    Ukázky referencí:

    EUROBI s.r.o.

    Detail
  • wincott
    Ukázky referencí:

    Wincott People, a.s.

    Detail
  • AZ Fitness slider
    Ukázky referencí:

    AZ Fitness Brno

    Detail