Jak jsme vytvořili novou Pevninu v moři internetu (II.část)

Druhé pokračování článku o tom, jak naše agentura dělala vlastní web.

Krok 3: Pevná půda pod nohama – model webu

Mezi webaři známý pojem wireframe (drátěný model) bohužel ještě pořád není tak běžný u všech tvůrců webu a klientů. Ten je funkčním základem pro vytvoření webu tak, aby splnil strategické požadavky společnosti.

Není to žádná věda. Vzali jsme tužku a papírů štos a nakreslili si jednotlivé prvky (menu, tlačítka, odkazy, sekce …) a uvažovali, jak je umístit, abychom byli přehlední a zároveň poskytli veškerou šíři obsahu (nabídky), kterou našim klientům poskytujeme.

Tento krok ač mnohými opomíjený je tím nejdůležitějším při stavbě webových stránek (pokud víte, co chcete – máte danou strategii). My jsme si toho byli vědomi, a proto nám tato fáze přinesla mnoho názorových třenic a dohadů uvnitř týmu. Také trvala nejdéle.

Rada: Stěžejním bodem celého webu je představa o chování (cestě) návštěvníka (klienta). Vaším cílem by mělo být dovést jej na požadovanou stránku, nebo ho přesvědčit k provedení určité akce (nákup, vyplnění formuláře).

Krok 4: Cihla k cihle - konečně grafik a programátor

A když už jsme tedy měli ten náš vítězný model webové struktury, tak přišel na řadu grafik. Pro tuto práci jsme uvnitř týmu vybrali Martina Maška, který je racionální a zároveň moderní kreslíř. Ten udělal zásadní posun v našem image, když krásně ztvárnil motiv Pevniny, se kterým jsme začali pracovat ve všech vizuálních výstupech. Krásně se třeba vyjímá na hrníčcích.

Nebudu rozepisovat celý proces návrhů dílčích částí webu, ikonek, tlačítek atd. Soustředím se na to, co bylo pak. Po všech korekturách, hádkách, vratkách byl nakonec návrh hotov. Jenomže, pořád to nebylo ono. Chybělo něco, co by dodalo komunikaci šťávu. Co by mluvilo ke klientům a vybočovalo z ostatní grafiky webu. A tak se zrodila Nina Pevnina – zosobnění naší agentury v postavě blonďaté neumělkyně super-hrdinky. A stejně jako u motivu pevniny s ní pracujeme i na jiných komunikačních kanálech.

O práci programátora, která následovala, zde nic nenapíšu, jelikož jí nerozumím, ale děkujeme za ni Honzovi Kubíčkovi a Michalovi Mácovi.

Rada: Používejte prvky, kterými můžete propojit online a offline komunikaci.

Krok 5: Co bude dál – testování, spuštění, testování

Než jsme rozsvítili zelené světlo a pustili web na ostro, provedli jsme testy na skupině nepoznamenaných uživatelů.

Ti nám ukázali, že jsme se v některých momentech mýlili a naše logika byla poznamenána vnitřním pohledem na věc. Není nic neobvyklého a i my potřebujeme pohled zvenčí – konzultaci někoho zkušeného, kdo stojí mimo vývojový tým.

Po spuštění však proces optimalizace nekončí, ba naopak nastává první setkání s realitou. Nekonečný řetězec úprav a vylepšování. Reagování na vyhledávače, nové služby a trendy a nakonec opětovné předělání webu, protože se internet za pětiletku posunul úplně jinam.

Opomněl jsem říci, že pro kontrolu a neustálé zlepšování je nutné mít nastavena měřítka úspěšnosti (používá se anglická zkratka KPI). Existuje velké množství online nástrojů, jež měří každý drobný detail aktivit, konverzí, kontrakcí, času, zdrojů atd… My se soustředíme na to jediné podstatné a tím je poptávka. Tedy to, co je na konci. Pokud nezískáváme poptávky, tak jdeme zpětnou cestou k příčině a řešíme web více do hloubky.

Rada: Získat pohled zvenčí. Neustále optimalizovat. Soustředit se jen na podstatné statistiky.

 
 

Xtrem Trophy 2016 - poznejte své schopnosti i nové obchodní partnery

Již 20. – 21. 10. 2016 se na ranči v Kostelanech uskuteční parádní akce s názvem Xtrem Trophy 2016

Administrativní pracovník / pracovnice pro eshop

Pro náš eshop www.prezza.cz hledáme administrativní pracovnici či pracovníka. Eshop s prezentačními systémy má za sebou desetiměsíční existenci, která prověřila funkčnost a nastavila příjemnou vzestupnou tendenci obratu. Hledáme osobu, která se ujme především zpracování objednávek a v neposlední řadě také administrativních činností okolo.

Přejít na archiv novinek

Newsletter

Nevíte si rady s přípravou zakázky?

Zavolejte nám, poradíme Vám buď po telefonu, nebo si sjednáme nezávaznou konzultaci a proberem s čím bychom Vám mohli pomoci.

732 182 694
Čelakovského 1100/29, Brno-Židenice
  • mdgk
    Ukázky referencí:

    MDgK plus spol. s r.o.

    Detail
  • Ukázky referencí:

    CAT CUT

    Detail
  • boty_kabelky
    Ukázky referencí:

    Boty a kabelky - facebookový eshop

    Detail
  • eurobi slider
    Ukázky referencí:

    EUROBI s.r.o.

    Detail
  • wincott
    Ukázky referencí:

    Wincott People, a.s.

    Detail
  • AZ Fitness slider
    Ukázky referencí:

    AZ Fitness Brno

    Detail